BiT-City
00:00:00
00.00.0000

W dniu dzisiejszym bydgoska PESA dostarczyła do Torunia kolejny trzeci z trójczłonowych pojazdów typu Swing 121 NbT o numerze bocznym 309.
Pojazd 3-członowy może pomieścić 123 osoby. Podobnie jak tramwaj pięcioczłonowy osiąga prędkość eksploatacyjną do 70 km/h.
Tramwaj typu 121 NbT posiada m.in. po dwie pary drzwi jedno strumieniowych oraz dwu strumieniowych, klimatyzację, system informacji pasażerskiej, automaty biletowe, monitoring, a także jest niskopodłogowy co umożliwia przewóz osób z ograniczoną możliwością ruchową .Jeszcze w tym roku do Torunia mają dotrzeć kolejne 3 tego typu pojazdy.

Zakup niskopodłogowych tramwajów w ramach projektu pn.: „Integracja systemu transportu miejskiego wraz zakupem taboru tramwajowego w Toruniu – BiT-City” współfinansowany jest przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach programu Infrastruktura i Środowisko.

2015-04-10

Z powodu robót montażowych nowej sieci tramwajowej na linii nr 1w obrębie starówki oraz robót modernizacyjnych podstacji trakcyjnych

informujemy, że w dniach 13 - 23 kwietnia 2015 r. nastąpią zmiany w kursowaniu linii tramwajowych nocnych:

  • od nocy z 13/14 kwietnia do nocy z 22/23 kwietnia br. nie będą kursowały tramwaje linii nocnej 1N,
  • od nocy z 21/22 kwietnia do nocy z 22/23 kwietnia br. nie będą kursowały tramwaje linii nocnej 3N.

Za tramwaje kursować będą autobusy, które zatrzymywać się będą na przystankach autobusowych w pobliżu przystanków tramwajowych.

W kierunku Motoareny autobus za tramwaj linii nr 3N pojedzie ul. Mickiewicza i zatrzymywać się będzie za al. św. Jana Pawła II (w zatoce) i za ul. Konopnickiej.

W kierunku Olimpijskiej autobus za tramwaj linii nr 1N na pl. św. Katarzyny zatrzymywać się będzie na północnej pierzei (przystanek linii 02 przy X LO).

W autobusach za tramwaj linii nocnych 1N i 3N obowiązują opłaty za przejazd jak na liniach tramwajowych, tj. normalny - 2,80zł oraz ulgowy – 1,40zł.

2015-04-10

W dniu dzisiejszym wprowadzona została kolejna zmiana organizacji ruchu w obrębie Starówki:

  •                 Po południowej jezdni ul. Warszawskiej, pl. św. Katarzyny i Szumana na odcinku od Bulwaru Filadelfijskiego do ul. Wały gen. Sikorskiego otwarty zostanie ruch jednokierunkowy w kierunku zachodnim (do centrum).  Północna jezdnia na całym odcinku będzie zamknięta, dojazd do posesji na ul. Warszawskiej będzie zapewniony przez Wykonawcę robót. Ruch w przeciwnym kierunku od ul. Wały gen. Sikorskiego prowadzony będzie objazdami, równoległymi ulicami: Dąbrowskiego, pl. św. Katarzyny i Piastowską do ul. Traugutta.
  •                 W związku z budową nowego toru północnego będą musiały zostać zamknięte przejazdy przez torowisko na skrzyżowaniach z ulicami: Wola Zamkowa, św. Katarzyny i Jęczmienna. Skrzyżowania będą otwierane sukcesywnie wraz z postępem robót torowych.
  •                 Na ul. Traugutta na odcinku od Bulwaru do ul. Waryńskiego ruch będzie się odbywał, tak jak dotychczas w obu kierunkach po obu jezdniach (w kierunku do centrum, po północnej jezdni, w kierunku Rubinkowa po południowej).
  •                 Równocześnie z wprowadzeniem nowej organizacji ruchu, otwarty zostanie wjazd i wyjazd z ul. św. Jakuba w Bulwar Filadelfijki, co ułatwi dojazd do terenu Starówki.
  •                 Wkrótce ruszają roboty związane z budową sieci kanalizacji deszczowej na odcinku od ul. Warszawskiej do pl. 18 Stycznia. W związku z tym konieczne będzie w tym miejscu zwężenie jezdni, jednak ruch kołowy będzie się odbywał w obu kierunkach po dwóch pasach ruchu.


W związku z powyższym niewielkim zmianom ulegnie przebieg niektórych linii autobusowych.

  •                 Zawieszone zostaną przystanki autobusowe linii nr 19, 21, 23, 30, 35 i 37 przy zachodniej pierzei  pl. św. Katarzyny (przy CKU).
  •                 Autobusy linii nr 19 i 23 będą kończyć i rozpoczynać kursy na przystanku przy X LO.  Następnie zawrócą na pl. ZNP (przy dworcu autobusowym) i wrócą na stałą trasę.
  •                 Autobusy linii nr 21, 30, 35 i 37 rozpoczynać będą bieg na przystanku przy X LO.
  •                 Autobusy linii nocnej 02 kursować będą nadal w obu kierunkach ulicami Wały gen. Sikorskiego, Dąbrowskiego, pl. św. Katarzyny, Piastowską, pl. 18 Stycznia i Traugutta. Przystanki tej linii będą zlokalizowane na pl. św. Katarzyny, (w kierunku centrum przy X LO i w kierunku os. Na Skarpie przy wyjeździe z parkingu podziemnego) i na Pl. 18-tego Stycznia w kierunku centrum i na ul. Traugutta (przy budowanej kładce) w kierunku os. Na Skarpie.


Nie zmieni się organizacja ruchu tramwajów, które nadal będą kursować wahadłowo po jednym torze.

Zadanie 1 i 6 projektu pn.: „Integracja systemu transportu miejskiego wraz  zakupem taboru tramwajowego w Toruniu – BiT-City” współfinansowane jest przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach programu Infrastruktura i Środowisko.

2015-04-09

W dniu dzisiejszym, 8 kwietnia 2015 r., Miejski Zakład Komunikacji w Toruniu Sp. z o.o. podpisał z firmą PESA S.A. umowę na zakup pięciu dwukierunkowych pojazdów wraz z tzw. pakietem eksploatacyjnym. Tramwaje te będą pięcioczłonowe, niskopodłogowe, klimatyzowane, będą posiadały monitoring, automaty do sprzedaży biletów, system informacji pasażerskiej. Główna różnica w porównaniu do obecnie kursujących tramwajów niskopodłogowych po naszym mieście to dodatkowa kabina motorniczego oraz 8 drzwi dwustrumieniowych i 4 jednostrumieniowe. Maksymalna prędkość jaką może osiągnąć taki pojazd to 70 km/h. Łącznia liczba miejsc jaką posiada to 200.

Tramwaje tego typu mogą być wykorzystywane do poruszania się na torowiskach gdzie wykonywane są różnego rodzaju remonty, uniemożliwiające jazdę po dwóch torach, a także po torowiskach gdzie niema pętli, również mogą służyć jako uniwersalne pojazdy do codziennej eksploatacji.

Przetarg na zakup czterech sztuk taboru  niskopodłogowego dwukierunkowego dwustronnego wraz z dostawą specjalistycznego wyposażenia obsługowego, pakietu eksploatacyjno-naprawczego, z opcją zakupu dodatkowych dwóch tramwajów Miejski Zakład Komunikacji ogłosił w listopadzie ub.r. Wpłynęła na niego jedna oferta - złożona przez Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz S.A. Łączna cena dostawy w zakresie opcjonalnym zamówienia (5 tramwajów plus pozostałe elementy objęte zamówieniem) wynosi 37 800 225,00 złotych netto co, po uwzględnieniu podatku od towarów i usług w wysokości 8 694051,75 złotych daje kwotę 46 494 276,75 złotych brutto. Termin realizacji zamówienia 30 wrzesień 2015r., dodatkowy pojazd techniczny do 15 listopada 2015r.

Zakup jest realizowany w ramach projektu „Integracja systemu transportu miejskiego wraz z zakupem taboru tramwajowego w Toruniu - BiT-City”.

2015-04-08

W dniu dzisiejszym bydgoska PESA dostarczyła do Torunia drugi z trójczłonowych pojazdów typu Swing 121 NbT o numerze bocznym 308. Pojazd 3-członowy może pomieścić 123 osoby. Podobnie jak tramwaj pięcioczłonowy osiąga prędkość eksploatacyjną do 70 km/h.
Tramwaj typu 121 NbT posiada m.in. po dwie pary drzwi jedno strumieniowych oraz dwu strumieniowych, klimatyzację, system informacji pasażerskiej, automaty biletowe, monitoring, a także jest niskopodłogowy co umożliwia przewóz osób z ograniczoną możliwością ruchową .
Jeszcze w tym roku do Torunia mają dotrzeć 4 tego typu pojazdy.

Aktualnie trwają procedury związane z homologacją.

Zakup niskopodłogowych tramwajów w ramach projektu pn.: „Integracja systemu transportu miejskiego wraz zakupem taboru tramwajowego w Toruniu – BiT-City” współfinansowany jest przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach programu Infrastruktura i Środowisko.

2015-04-07
 

Media

Podpisanie umowy z PESA S.A.
Podpisanie umowy z PESA S.A.
Przed realizacja projektu
Dworzec Główny w Toruniu
Wizualizacje projektu
Wizualizacja wnętrza Dworca Głównego w Toruniu

Newsletter

Zapisz się do naszego newslettera, aby otrzymywać informacje o projekcie.